25 жовтня 2019 року в Українському кризовому медіа-центрі відбувся брифінг за результатами проекту "Є-ТОМУС"
В Україні створили перші 10 модулів підвищення кваліфікації для освітян у галузі юдаїки, як у формальній, так і неформальній освіті. Модулі створили у рамках проекту «Є-ТОМУС» – єврейська традиційна освіта в модерному українському суспільстві, що здійснюється Центром єврейської освіти в Україні за підтримки Українського культурного фонду.
Наталія Бакуліна, кандидат педагогічних наук, директор Центру єврейської освіти України, керівник проекту
«Проект народився з ідеї необхідності підвищення кваліфікації освітян і діячів культури у галузі юдаїки. Зараз курси підвищення кваліфікації та перепідготовки займаються лише загальними напрямками та дисциплінами, і з єврейською освітою виникає проблема: у нас існує мережа закладів від дитячих садків до закладів вищої освіти, але підвищити фаховий рівень педагоги не мають де. Також це стосується неформальної освіти – молодіжних клубів, дитячих таборів тощо. Тому ми вирішили розробити освітню програму підвищення кваліфікації саме з цих напрямків», – розповіла керівник проекту Наталія Бакуліна, кандидат педагогічних наук, директор Центру єврейської освіти України, керівник проекту, експерт із розроблення навчальних модулів «Єврейська освіта в Україні та світі: історія та сучасність», «Методика викладання дисциплін з юдаїки», на прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.
Раїса Гехтман, методичний консультант Центру єврейської освіти України
Теми модулів – «Єврейська освіта в Україні та світі: історія та сучасність», «Методика викладання дисциплін з юдаїки», «Традиційна культура єврейського народу», «Традиційне єврейське музичне мистецтво», «Історія єврейського народу», «Реалізація компетентнісного підходу на уроках івриту», «Історія Голокосту на теренах України», «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії», «Неформальна єврейська освіта», «Клас як соціальна група».
Юлія Федів, виконавчий директор Українського культурного фонду
Співавтори проекту зазначають, що зараз в освітньому процесі культури національних меншин України майже не присутні. Водночас, такий запит існує. Наприклад, у семінарі «Звуки єврейської музики-2», що відбувся у вересні, захотіли взяти участь чимало викладачів зі сфери музичної освіти, які не спеціалізуються на єврейській музиці, у тому числі з Національної музичної академії імені П. Чайковського та Національного педагогічного університету ім. М.Драгоманова.
«Цей семінар продемонстрував нам велику зацікавленість викладачів у тому, щоб тема народних музичних мистецтв і культури була більш присутня в освіті. Зараз у державних освітніх програмах немає музичної культури угорців, румунів, євреїв, кримських татар, болгар. … У своєму модулі я спробувала не лише розповісти щось про єврейську музику, а й пояснити глибинні зв’язки єврейської музики спільнот України і Східної Європи та взаємозв’язки з музичними культурами різних етносів, які проживають на теренах сучасної України», – розповіла Раїса Гехтман, методичний консультант Центру єврейської освіти України, експерт із розроблення навчальних модулів «Традиційна культура єврейського народу», «Традиційне єврейське музичне мистецтво».
Вікторія Єлфімова (Мінєєва), координатор освітніх програм Центру єврейської освіти України, експерт із розроблення навчального модуля «Неформальна єврейська освіта»
«Для нас як державної установи, яка покликана підтримувати культуру й мистецтво в Україні, серед основних пріоритетів – підтримка культурного різноманіття нашої держави, і, звісно, підтримка освітніх проектів. Це необхідно для виховання критично мислячих громадян, які будуть презентувати країну всередині та назовні. Цього року серед близько 450 підтриманих проектів у сфері культури та мистецтва більшість має пріоритетом саме підтримку культури національних меншин України та мистецької освіти», – зазначила Юлія Федів, виконавчий директор Українського культурного фонду.
Зміст навчальних модулів курсів підвищення кваліфікації підготують до акредитації в Міністерстві освіти і науки України. Це дозволить проваджувати їх в освітню діяльність та отримувати офіційне підтвердження та підвищення категорії під час проходження атестації та сертифікації відповідно до вимог закону «Про освіту».
На наступних етапах проекту розглядають можливість розширити кількість навчальних модулів та створити дистанційні курси, залежно від тенденцій в освіті та потреб самих освітян.
Юлія Федів зазначила, що через тиждень оголосять близько 10 нових програм Українського культурного фонду.
Фото та відео за посиланням